Thursday, June 5, 2014

Misi Hilangkan Parut Chicken Pox Dengan Vitamin E

Tragedi May 2014 ~ waduhhh...tragedy tuh ~ diserang sumpahan ayam! ape tu? chicken pox la... Ingatkan dah terselamat takkan kena chicken pox. Lanjut usia pun kena jugak, apa lagi kesan parut chicken pox ni memang hebat la. Bila dah usia emas ni, kulit pulak kurang kolagen so bila kena chicken pox parut memang agak kasar dan susah nak hilangkannya. Memang tak kena hujan pun..Elak kicap bagai..tapi parut chicken pox tetap degil!
 
 
hari ke-3 chicken pox~sapu calamine lotion
 
Blister pada badan memang besar-besar..ikut umur kot,makin tua makin besar..heheh.. Mandi air daun semambu nak hilangkan miang, tapi kalau dah namanya miang sumpahan ayam, memang miang la...rasa nak bagi aircond direct kat badan 24 jam, sebab bila sejuk tak rasa la miang. Tangan memang nak menggaru aje kerjanya... Tempoh 5 hari blister dah kering dan jadi kuping. memang agak cepat jugak la proses baik pulih ni. Caranya ? Tingkatkan imun badan. Saya ambil nutriferon 2 sachet sehari. Bila kuping2 dah kering, misi menelek parut pulak..huhuhu..
 
Parut di muka agak ketara sebab masa blister tumbuh kat muka saya picit pecah..mana la tau tu chicken pox. Ingatkan jerawat..kuang..kuang..kuang...so besar la parut chicken pox di muka ni. Rasanya semua orang sedia maklum fungsi untuk hilangkan parut adalah fungsi utama vitamin E, kan? Banyak dijual minyak vitamin E di pasaran tetapi pilihan saya adalah produk Shaklee :).
 
Saya gunakan vitamin E Shaklee dalam misi menghilangkan parut chicken pox ni. Memang rasa agak mahal..hihihi...ye la sebiji pil vitamin Shaklee ni lebih dari rm1 harganya tau. Guna pulak tu 2 biji setiap hari. Saya gunakan 2 biji vitamin E ; 1 untuk makan + 1 dipecahkan kapsul ~ sapu pada tempat parut.
 
makan 1 biji sehari
 
sapu di parut 1 biji sehari
 
 
Saya baru amalkan ini selama seminggu ~ agak lambat start apply pada parut sebab fokus pada anak-anak pulak yang berjangkit chicken pox. tapi dah nampak kesan walau sedikit...
 
Parut Chicken Pox makin hilang
 
 
Memang puas hati!
Saya update nanti hasil selepas sebulan ye :)
 
Lepas ni nak add on dengan Vitamin C & ESP untuk gebukan kulit.
 
 
Nak tanya @ sembang lebih detail boleh sms / wassap / wechat saya 019-9480013
 
#Perkongsian dari testimoni pengalaman sendiri adalah yang terbaik!#
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...